Jak jistě
víte, za necelý měsíc nás čekají volby do Poslanecké sněmovny
Parlamentu České republiky. Předvolební kampaň je v plném
proudu, kandidující strany se předhánějí ve slibech a receptech
na řešení skutečných i neexistujících problémů. Podle mého
názoru se málo mluví o konkrétních problémech v jednotlivých
regionech. Proto jsem oslovil některé kandidující strany a
položil jsem jim otázky, které se týkají života v našem –
Plzeňském kraji.
Na
počátku září jsem tedy rozeslal dotazník se čtyřmi otázkami
celkem 12 kandidujícím stranám v našem regionu. Snad se mi
podařilo pokrýt větší část politického spektra – oslovil
jsem tyto subjekty: ANO, ČSSD, TOP09, KSČM, ODS, TOP09, KDU-ČSL,
STAN, Realisté, Svobodní, Zelení a SPD. Kvůli snadnému srovnání
jednotlivých programů dostaly všechny strany stejné, následující
otázky:
1)
Které dopravní či obecně infrastrukturní stavby v Plzeňském
kraji považujete za důležité a budete podporovat jejich realizaci
a proč?
2)
Máte nějaký konkrétní recept na omezení negativního jevu, se
kterým se potýká (nejen) Plzeňský kraj – totiž, že mladí
lidé odcházejí z venkova do větších center a venkov se tak
„vylidňuje“.
3)
Naším regionem dlouhodobě hýbe otázka dalšího vývoje NP
Šumava. Je vám bližší koncept ochrany přírody spojený s
určitými omezeními pro návštěvníky nebo rozvoj území s
důrazem na obyvatele NP?
4)
Jmenujte 3 priority Vaší strany ve vztahu k Plzeňskému kraji.
V
ideálním případě jsem chtěl tento „předvolební speciál“
rozdělit na dva díly - v každém uveřejnit šest odpovědí na
otázky. Zároveň mi ale bylo jasné, že ne ode všech stran
dostanu vyplněnou anketu. Nakonec zareagovali představitelé téměř
všech oslovených stran, což mě samozřejmě příjmeně
překvapilo.
Rozhodl
jsem se tedy držet původního plánu a rozdělit téma na dva
díly. Dnes tedy představuji volbní program KSČM, KDU-ČSL,
TOP09, Realistů a SPD.
Maximální
rozsah odpovědí jsem limitoval 3000 znaky, nicméně nakonec jsem
toleroval i o něco delší texty.
Pro
přehlednost opakuji u všech odpovědí i otázky. Pořadí odpovědí
stran, jak je zveřejňuji, odpovídá času, kdy jsem jednotlivé
vyplněné dotazníky dostal. Příspěvky jsem nijak neupravoval –
nezkracoval, ani neprováděl jazykovou korekturu. Pod názvem strany
připojuji jméno autora odpovědí. Druhý díl uveřejním příští
pátek , tedy 6. října.
Děkuji
všem zástupcům stran, kteří mi poslali své odpovědi!
|
KSČM
PhDr. Ing. Mgr. et Mgr. Jiří VALENTA – leader kandidátky
v Plzeňském kraji
1) Které dopravní či obecně
infrastrukturní stavby v Plzeňském kraji považujete za důležité
a budete podporovat jejich realizaci a proč?
Velice
důležitým spatřuji například plán komplexních rekonstrukcí,
modernizací a revitalizací výpravních budov nádraží, který by
měl, podle informací SŽDC, prospět také železničním objektům
v Plzeňském kraji, mj. i Plzni. Dalším velice potřebným
dopravně infrastrukturním projektem je plánovaný rozvoj
železniční trati Praha - Plzeň - Furth im Wald - Schwandorf -
Regensburg - Mnichov, který je nutno, v pokud možno co nejkratší
době, zrealizovat. Kdybych od dopravních staveb poodhlédl ale
například k infrastruktuře kulturního charakteru, zcela jistě
budu podporovat výstavbu nové budovy Západočeské galarie v
Plzni, která je již dlouhodobě plánována, avšak stále
nedochází k finální domluvě mezi městem Plzní, Plzeňským
krajem a také nutným spoluinvestorem státem. Infratrukturních
staveb realizovatelných na ůzemí regionu je ovšem nespočet a
nemá smysl je zde všechny vyjmenovávat.
2)
Máte nějaký konkrétní recept na omezení negativního jevu, se
kterým se potýká (nejen) Plzeňský kraj – totiž, že mladí
lidé odcházejí z venkova do větších center a venkov se tak
„vylidňuje“.
Ano,
skutečně se jedná o zásadní problém! Odliv všech lidí, tedy
nikoliv pouze mladých, z venkova ve svých důsledcích snižuje
kvalitu života všem. Města jsou přelidněná a nezdravá, venkov
často pustý, bez společenského života. Na vině jsou především
chybějící infrastruktura a kontraproduktivní preference center
realizovaná státem na úkor venkova. Za fungující infrastrukturu
považuji dostatečnou a dostupnou síť sociálních a zdravotních
služeb, pestrou paletu pracovních příležitosti, možnost
předškolního a školního vzdělávání, odpovídající úroveň
zásobování, kulturní vyžití aj. Řešení nezdravého stavu
spatřuji v další změně poměru rozpočtového určení daní ve
prospěch menších a středních obcí se současným navyšováním
jejich pravomocí, např. při stanovování potřebnosti určitých
sociálních služeb, podpoře družstevnictví v zemědělské
výrobě, místního živnostenského podnikání či rozvoje
maloobchodních provozů plošně po republice. Pozitivní roli by
mohla také sehrát efektivnější podpora místních akčních
skupin, evenuálně zjednodušení procesu získávání a čerpání
z dotačních titulů EU aj.
3)
Naším regionem dlouhodobě hýbe otázka dalšího vývoje NP
Šumava. Je vám bližší koncept ochrany přírody spojený s
určitými omezeními pro návštěvníky nebo rozvoj území s
důrazem na obyvatele NP?
Osobně
se domnívám, že nejvíce přijatelnou by byla racionální
kombinace názorů a přístupů obhajujících jistá omezení pro
návštěvníky, avšak s dostatečným využitím aspektů filosofie
rozvoje území prospěšné pro obyvatele NP. Mé hlasování v
Poslanecké sněmovně PČR se v otázkách NP Šumava plně odvíjelo
od konsensuálního řešení, které projednalo a přijalo
Zastupitelstvo Plzeňského kraje, a které podporovali také i
poslanci a senátoři z tohoto regionu. Stanovisko odmítlo přístup
bigótních a zcela nekritických “pseudoochránců přírody” a
bylo nakloněno směrem k životním potřebám obyvatel a
optimalizovanému rozvoji šumavských obcí.
4)
Jmenujte 3 priority Vaší strany ve vztahu k Plzeňskému kraji.
1)
Restrukturalizace pracovního trhu způsobem předpokládajícím
důraz na změnu systému vzdělávání. Od montoven a otrockých
linkových provozů, kam je masově pracovními agenturami dovážena
z ciziny levná a nekvalifikovaná pracovní síla, bychom rádi,
alespoň částečně, odbočili k znovuobnovení tradičního
učňovského vzdělávání a řemeslné malovýroby.
2)
Zkvalitnění dopravní infrastruktury, prostřednictvím navýšení
investic do oprav pozemních komunikací.
3)
Zajištění bezpečnosti občanů a to nejen v souvislosti s
předvídatelnou a velice praděpodobnou migrační vlnou, ale též
v souvislosti s násilnou či hospodářskou kriminalitou. Život,
stejně jako zdraví občana či jeho majetek, nesmí být ohrožován
laxním a neprofesionálním přístupem kohokoliv, a to v žádném
smyslu. Domnívám se, že v souvislosti se zdravím obyvatelstva je
kvalita zdravotní péče v Plzeňském kraji ve vážném ohrožení,
neboť “krajské nemocnice” se již nacházejí v nenasytném
hledáčku podnikatelských skupin, které by je, společně s částí
politické reprezentace kraje, rády zbavily neziskového statusu a
vystavily občany do významné zdravotní nejistoty.
|
|
KDU-ČSL
Bc. Stanislav ANTOŠ – leader kandidátky v Plzeňském
kraji
1) Které dopravní či obecně infrastrukturní
stavby v Plzeňském kraji považujete za důležité a budete
podporovat jejich realizaci a proč?
Největší
ostudou v našem kraji je skutečnost, že po 27 letech od sametové
revoluce a po 17 letech existence Plzeňského kraje nespojuje dvě
největší města - Plzeň a Klatovy - kvalitní silnice první
třídy (I/27), která by se vyhýbala obytným částem obcí.
Obdobná je situace na silnici I/26 mezi Plzní a Domažlicemi.
Dalším
nedostatkem je propojení mezi jednotlivými hlavními tahy.
Především mám na mysli trasu silnice I/22 z Horažďovic přes
Klatovy do Domažlic, kterou je nutné po modernizaci napojit na
dálnici D5. Musíme mít na paměti, že například silnice B20 v
sousedním Bavorsku prochází modernizací a proto na ni směřují
vozidla jak ze zmíněného směru I/22, tak od Plzně po silnici
I/26.
Rád
bych zmínil i železniční dopravu, zejména nedávnou konferenci v
sousedním Bavorsku, které jsem se zúčastnil za město Domažlice.
Zde (po 27 letech) ministři dopravy ČR, SRN a Bavorska podepsali
deklaraci o modernizaci železniční tratě, která umožní cestu
vlakem z Prahy přes Plzeň, Domažlice a Furth im Wald do Mnichova.
S tímto projektem se osobně rád ztotožňuji, protože cesta z
Plzně do Mnichova zhruba za dvě hodiny a do Prahy přibližně za
hodinu je lákavá.
2)
Máte nějaký konkrétní recept na omezení negativního jevu, se
kterým se potýká (nejen) Plzeňský kraj – totiž, že mladí
lidé odcházejí z venkova do větších center a venkov se tak
„vylidňuje“.
Pokud
nemá obec dostupnou mateřskou a základní školu je jasné, že
dříve nebo později začne vymírat. Vylidňování venkova
nezvratně mění kulturní ráz české krajiny. Úbytek
obyvatelstva zapříčiňuje zhoršování situace, například
nerentabilitu a následné uzavírání malých obchodů. Na druhé
straně přetěžuje velké sídelní celky, v nichž pak dochází k
nárůstu sociálních problémů nebo problémů spojených s
životním prostředím. Odliv mladých, kvalifikovaných lidí z
venkova pak prohlubuje i sociální a zejména názorové rozdíly ve
společnosti, což přispívá k nezdravé názorové polarizaci.
Klíčem ke zmírnění problému je dostupnost škol, základních
služeb a kvalitní a cenově dostupná veřejná doprava. Lidé na
venkově se nevyhnou dojíždění za prací, do škol, nákupy,
zdravotnických zařízení, za sportem či kulturou atd. Vše musí
být v přiměřeném dosahu.
Vylidňování
venkova lze zmírnit třeba prací z domova, kdy je třeba podpořit
rozšíření cenově dostupného vysokorychlostního internetu na
venkově.
3)
Naším regionem dlouhodobě hýbe otázka dalšího vývoje NP
Šumava. Je vám bližší koncept ochrany přírody spojený s
určitými omezeními pro návštěvníky nebo rozvoj území s
důrazem na obyvatele NP?
Názorové
spory v tomto regionu bude stále. Jsem připraven případ od
případu s oběma stranami hledat řešení. Znám totiž řadu lidí
z obou táborů a vím, že mnozí obyvatelé Šumavy jsou zároveň
ochránci přírody a ochránci přírody obyvateli Šumavy. Tudíž
tyto tábory nejsou striktně oddělené.
U zrodu
CHKO i národního parku Šumava i jeho znaku stál v 60. letech
znalec a ochránce přírody, člen KDU-ČSL Ladislav Vodák (1921 -
2001) ze Sušice. Návrh profesora Julia Komárka na vyhlášení
národního parku jej motivoval k zorganizování ochranářského
průzkumu Šumavy. Spolu s dalšími vypracoval v roce 1962 odbornou
zprávu, která byla podkladem vyhlášení
Národního
parku. Budoucnost je z mého pohledu optimistická. Po řadě let od
kalamity je jasně vidět, kde je Šumava zelená a kde ne. Přírodní
vývoji má být v souladu se zákonem ponecháno území příslušných
zón parku – mimo intravilán obcí. Příroda i lidé musí mít
prostor. Ale abych byl konkrétní, myslím, že rozšiřovat první
zóny již není potřeba.
4)
Jmenujte 3 priority Vaší strany ve vztahu k Plzeňskému kraji.
Pro
KDU-ČSL je základem řešení priorit v kraji zlepšení dopravní
obslužnosti obcí cenově dostupnou veřejnou dopravou a rozšíření
Integrované dopravy Plzeňska (IDP) na území celého kraje. Cenově
dostupná veřejná doprava pomůže řešit tři klíčové
problémy: 1) dostupnost škol, 2) dostupnost pracovních
příležitostí a 3) dostupnost sociální a zdravotní péče.
Druhou
jsou lepší pracovní příležitosti. K nim patří i prostupnost
hranic pro kvalifikované zaměstnance a přeshraniční spolupráci.
Za posledních pětadvacet let nám to přijde normální, ale vždy
tomu tak nebylo. Tisíce pracovníků z Plzeňského kraje, kteří
dojíždí do zahraničí, své výdělky po návratu utrácejí ve
službách a obchodě u nás, jsou toho důkazem. Třetí prioritou
je státní i krajská podpora sociálních a zdravotních služeb,
která musí reagovat na postupné stárnutí populace. Chceme v této
oblasti podporovat jednotlivé charitativní a sociální organizace
i obce, aby mohly tuto péči provozovat a rozvíjet i v oblastech,
kde je dosud hůře dostupná.
|
|
Realisté
Ing. Jaroslava KUNOVÁ – leaderka kandidátky v Plzeňském
kraji
1) Které dopravní či obecně infrastrukturní
stavby v Plzeňském kraji považujete za důležité a budete
podporovat jejich realizaci a proč?
1.
Obchvat Plzně, hlavně propojení Lochotín –Borská pole
2.
Obchvaty měst a zrychlení dopravy v trasách Plzeň – Železná
Ruda a Plzeň - Folmava
3.
Železniční koridor Plzeň- Cheb
2)
Máte nějaký konkrétní recept na omezení negativního jevu, se
kterým se potýká (nejen) Plzeňský kraj – totiž, že mladí
lidé odcházejí z venkova do větších center a venkov se tak
„vylidňuje“.
1.
Podpora drobných řemeslníků a podnikatelů v malých obcích
2.
Dotované školní autobusy
3)
Naším regionem dlouhodobě hýbe otázka dalšího vývoje NP
Šumava. Je vám bližší koncept ochrany přírody spojený s
určitými omezeními pro návštěvníky nebo rozvoj území s
důrazem na obyvatele NP?
1.Preferujeme
ochranu přírody
4)
Jmenujte 3 priority Vaší strany ve vztahu k Plzeňskému kraji.
1.Podpora
českých podnikatelů a živnostníků na úkor cizích firem.
2.
Omezení ničení zemědělské půdy a přírody výstavbou
logistických center, která v době nedostatku pracovních sil
zaměstnávají cizince, pro které tyto firmy nemají zajištěno
zázemí , zvyšuje se kriminalita , ničí se silnice a zatěžují
se obyvatelé nadměrným hlukem.
3.
Zajištění dostupnosti kvalitní zdravotní péče.
|
|
TOP
09
PhDr.
Marek Ženíšek, Ph. D. – leader kandidátky v Plzeňském
kraji
1)
Které dopravní či obecně infrastrukturní stavby v Plzeňském
kraji považujete za důležité a budete podporovat jejich realizaci
a proč?
Pro
rozvoj regionu je klíčové napojení na Bavorsko – proto považuji
za prioritu dokončení vysokorychlostní trať do Mnichova. Důležité
je urychlit dokončování obchvatů Plzně, Klatov a obchvatu
Šlovice (Přeštice, Stod, Horní Bříza, Plasy). Jejich dokončení
umožní pokračovat v rozvoji daných obcí a zpříjemní život
jejich obyvatelům. Pro zlepšení dopravní obslužnosti v kraji je
klíčová rekonstrukce komunikací 2. a 3. třídy. V současné
době se klíčovou součástí infrastruktury stává také
internet. Proto je třeba umožnit vysokorychlostní připojení ve
všech obcích v Plzeňském kraji.
2)
Máte nějaký konkrétní recept na omezení negativního jevu, se
kterým se potýká (nejen) Plzeňský kraj – totiž, že mladí
lidé odcházejí z venkova do větších center a venkov se tak
„vylidňuje“.
Vylidňování
venkova je – zvláště v Plzeňském kraji, kterému dominuje
plzeňská aglomerace – velký problém. TOP 09 si toho je vědoma
a ve svém programu přináší řadu opatření, které napomohou
rozvoji venkova – dotace pro malé zemědělce, zrušení EET a
další zbytečné byrokratické zátěže, která ubijí malé
podnikatele a OSVČ, podporu lokálních kulturních center okolo
knihoven a další. Obecným receptem je vytvořit z venkova
přívětivé místo k životu s dobrou dostupností zdravotní,
sociálních a jiných služeb, napojením na infrastrukturu (včetně
internetové) a kulturním vyžitím.
3)
Naším regionem dlouhodobě hýbe otázka dalšího vývoje NP
Šumava. Je vám bližší koncept ochrany přírody spojený s
určitými omezeními pro návštěvníky nebo rozvoj území s
důrazem na obyvatele NP?
Primární
účelem NP je zachování přírodního dědictví dalším
generacím a péče o ohrožené živočišné a rostlinné druhy.
Jakýkoli další zájem – včetně ekonomického – je až
sekundárním. Nedomnívám se však, že důsledná ochrana přírody
a ekonomické využití NP se nutně vylučují. Je však nutné
přemýšlet inovativně – příležitostí je například rozvoj
ekologického zemědělství, agroturistiky nebo sportovně
relaxačních pobytů. Pro rozvoj obcí v NP tímto směrem jsme
připravení nastavit (například pomocí daňových úlev nebo
dotací) příhodné podmínky.
4)
Jmenujte 3 priority Vaší strany ve vztahu k Plzeňskému kraji.
První
prioritu představuje rozvoj infrastruktury (železnic, silnic a
obchvatů a vysokorychlostního internetu). Mou druhou prioritou
jeudržitelné financování snadno dostupné sítě krajských a
malých nemocnic spolu se slušnou odměnou zdravotníkům. Zatřetí
bych se chtěl zasadit o rozvoj venkovských sídel pomocí dotací
pro malé zemědělce, snížení daňové a byrokratické zátěže
malých podnikatelů a OSVČ, podpory lokálních kulturních
institucí a dalších opatření.
|
|
SPD
Jana
Levová - leaderka kandidátky v Plzeňském kraji
1)
Které dopravní či obecně infrastrukturní stavby v Plzeňském
kraji považujete za důležité a budete podporovat jejich realizaci
a proč?
Za
důležité považuji všechny silnice 1. třídy na hraniční
přechody a do Mostu, které kapacitně nevyhovují. Řešením je
jejich úsekové rozšíření, aby bylo možné předjet kolonu jako
např. předjížděcí pruh. Na těchto silnicích jsou nebezpečné
úseky např. serpentýny a nebezpečné křižovatky jako křižovatka
u Třemošné na silnici I/27, která patří k nejnebezpečnějším
v ČR.
Problém
infrastruktury přímo souvisí s vybydlováním venkova. Pokud
jedete z Holýšova do Plzně do práce, je to očistec. Stejný
problém na Vás ale čeká na většině páteřních silnic. Mladí
lidé se raději přestěhují do Plzně, než by hodiny dojížděli.
Hodně
silnic III. třídy jsou tisíckrát záplatované. K tomuto stavu
přispívají montovny. Silnice nejsou stavěné na tak velký provoz
kamionů, autobusů a osobních aut 3x denně, když se mění směna.
Stát a kraj úplně selhal, protože tyto montovny přispívají k
ničení našich silnic a přírody, přitom je nikdo nenutí se
podílet na opravách a výstavbě. A o tom, že tyto firmy často v
ČR nedaní, se ani rozepisovat nebudu.
2)
Máte nějaký konkrétní recept na omezení negativního jevu, se
kterým se potýká (nejen) Plzeňský kraj – totiž, že mladí
lidé odcházejí z venkova do větších center a venkov se tak
„vylidňuje“.
Hnutí
Svoboda a přímá demokracie – Tomio Okamura (SPD) prosazuje
podporu drobných zemědělců a podnikatelů, kterým jsme se
věnovali v našem volebním programu. Problém vylidňování
venkova uvedu na příkladu. Pokud soukromý zemědělec obdělává
svá pole, potřebuje servisovat a zpracovat úrodu. To jsou pracovní
příležitosti na venkově. Zároveň tím podpoříme i výrobu
regionálních potravin a jejich prodej v řetězcích, ale i malých
obchůdcích a restauracích nejen na venkově. Naše vládní strany
ČSSD, ANO a ODS se na venkov vykašlaly. Místo podpory drobných
českých zemědělců a podnikatelů podporovali zahraniční
korporace, které ale zaměstnávají většinou cizince, nebo
podporovali Agrofert.
Dalším
receptem je zákaz zaměstnávání pracovním agenturám. Protože
cizinci pracující v montovnách jsou ubytovaní v ubytovnách a
bývalých „bytovkách“ na vesnicích. Pracovní agentura platí
5000 Kč měsíčně za ubytování jednoho zaměstnance. V průměru
jich v bytě žije 5, tzn. výnos z bytu je 25000 Kč měsíčně.
Tím se zvýšily nájmy bytů na vesnicích. Takže na venkově
chybí ubytování pro mladé, kteří ještě nemají peníze na
stavbu vlastního bydlení.
Jako
předsedkyně Sportovní komise Rady Plzeňského kraje prosazuji
rozvoj sportů na venkově, a to není jen fotbal. Na vesnicích žijí
i ženy, které musí za sportem dojíždět do města. Velmi
důležitý je požární sport, který přispívá i ke kulturnímu
vyžití v obci. A proto bychom měli jejich činnost maximálně
podporovat.
3)
Naším regionem dlouhodobě hýbe otázka dalšího vývoje NP
Šumava. Je vám bližší koncept ochrany přírody spojený s
určitými omezeními pro návštěvníky nebo rozvoj území s
důrazem na obyvatele NP?
Pro mě
je nejdůležitější otázka bezzásahovost ano/ne. Člověk,
živočichové a rostliny jsou součástí systému, který nejde
změnit tahem pera. Jsem proti bezzásadovosti, když na ni les není
připraven. Připravit les na bezzásadovost trvá 60-100 let. Pak to
může fungovat. Zákon z pera ministra Brabce z hnutí ANO zajistí
likvidaci lesů na Šumavě. Oponenti argumentují Německem, jak tam
ta bezzásadovost funguje. Jenže oni ty lesy na bezzásadovost
připravili. My ne. To byly mé důvody, proč jsem jako krajská
zastupitelka za SPD hlasovala proti bezzásadovosti.
4)
Jmenujte 3 priority Vaší strany ve vztahu k Plzeňskému kraji.
Zákaz
zaměstnávání pracovním agenturám. Agentury by měly pomáhat
občanům najít práci, tj. práci zprostředkovat za jednorázovou
odměnu, tak jako realitní kancelář zprostředkuje prodej
nemovitosti. Letos v srpnu vešla v platnost novela zákoníku práce,
ve které vláda ČSSD, ANO a KDU-ČSL opět s agenturním
zaměstnáváním nic neudělala. Vykřikují sice, že jsou proti
levné práci, ale agenturní zaměstnávání vesele podpořili. V
ČR existuje více než 2000 pracovních agentur. Budeme prosazovat
změnu zákoníku práce, konkrétně změnu §14 a vyškrtnutí §66.
Druhou
prioritou je stabilizace zdravotnictví. Domažlická a Rokycanská
nemocnice skončily ve ztrátě. Obecně v našem kraji chybí
zdravotnický personál, nejen lékaři. Odchází za lepšími
výdělky do zahraničí. To musíme také prioritně řešit.
Zvyšující
se kriminalita. To se zase vracím k pracovním agenturám a
ubytování zahraničních dělníků. Začalo se nám také např.
na Tachovsku objevovat bezdomovectví zahraničních dělníků,
kteří přišli o práci, a agentura vůči nim nemá žádné
povinnosti po propuštění. Zůstávají v obci, jsou často opilí
a zvyšuje se kriminalita. Náklady ale nese obec, protože musí
navyšovat stavy městské policie. S tím souvisí i přijímání
nelegálních imigrantů. V Plzeňském kraji pracuje více než
37000 cizinců. Další tady nepotřebujeme. Argument německé
kancléřky, že potřebujeme pracovní síly, považuji za holý
nesmysl. Pokud tito lidé budou vůbec pracovat, co s nimi uděláme,
až dojde k masivní robotizaci výroby v příštích 10 letech?
Nebudeme mít peníze na sociální dávky, až budou bez práce. Pro
SPD je na prvním místě občan ČR.
|
Žádné komentáře:
Okomentovat