Téma
nového jednotného grafického stylu Klatov, zjednodušeně loga, mi nedá spát.
Sice jsem se už k finálovým kouskům vyjádřil, ale tak nějak mi přišlo, že
ani jeden z návrhů není úplně dokonalý a vhodný k důstojné prezentaci
města. Nezbývá tedy, než přijít s návrhem
vlastním. Doufám, že jeho mimořádná kvalita přesvědčí hodnotící komisi, aby
přijala mé logo do soutěže například za využití tzv. divoké karty.
Ostatní
finalisté soutěže přisuzují našemu městu klišovité přívlastky: dynamické,
tradiční, harmonické, moderní apod..
Nemůže chybět ani příliš klasická „brána Šumavy“ . Skoro všichni finalisté
využívají nějaký grafický prvek. Zdůvodnění užití těchto atributů je jednou
horší, podruhé lepší. Všechny tyhle věžičky, goticko-barokní závorky více či
méně odkazují do minulosti, byť na druhou stranu mají grafici plná ústa současnosti a budoucnosti.
Škoda -
kdyby si totiž soutěžící, místo řešení
patek u fontu, dali tu práci a zajeli by se k nám podívat, zjistili by, že máme
dominanty, které jsou nanejvýš moderní a bezesporu také v sobě nesou
s velký potenciál se dále
rozvíjet. Posuďte sami: Moderní Klatovy |
Obraz
mluví za všechno. Navíc půlka loga je rázem hotová. Zbytek doplácneme
libovolným fontem. Jak se jmenuje
použitý nevím, zapomněl jsem. Volba černé barvy opět náhoda, přišlo mi, že k oranžové pasuje. Svůj návrh jsem
zpracoval v obstarožním foto editoru ACDSee 8.0 Vyšlo mi toto:
Téměř jistě vítězný návrh |
Přejděme k výhodám, které praktická aplikace
mého loga přinese městu. Zaprvé je to
spojení silné korporátní identity prodejce hřebíků a květináčů s městem,
jehož sláva pozvolna upadá. Jednoznačně plus pro Klatovy. O povolení ze strany
oranžové firmy strach nemám – máme je tady rádi, vždyť jsme jim umožnili se na
pár desetiletí utábořit pár kroků od centra. Je tedy čas, aby nám to vrátili.
Vnímavější
část publika může namítnout, že vlastně měním název města. Správně! Očekávám,
že se tímto vstřícným krokem podaří nalákat nejprve české vedení firmy
k přesídlení do Klatov vlastně do
KlatOBI (zásadně neskloňovat !!), později snad i celoevropské
„headquarters“. O tom, jak pozitivní vliv na prestiž města a zaměstnanost bude
mít ústředí zahrádkářských a kutilských expertů, není třeba vůbec mluvit.
Příklad užití - vítejte v KlatOBI! |
O
svém vítězství nepochybuji ani
v nejmenším. Ještě si nejsem jist, jak naložím s finanční odměnou.
Přemýšlím, že ji věnuji na prezidentskou volební kampaň jednomu konzervativnímu bigbíťákovi.
Uvidíme.
Mohu říci jediné. Vítězný návrh se mi fakt nelíbí.... (teda ten co fakt vyhrál :))
OdpovědětVymazat