KATEGORIE

pátek 29. června 2012

Klatovy - nové logo III.

Téma nového jednotného grafického stylu Klatov, zjednodušeně loga, mi nedá spát. Sice jsem se už k finálovým kouskům vyjádřil, ale tak nějak mi přišlo, že ani jeden z návrhů není úplně dokonalý a vhodný k důstojné prezentaci města.  Nezbývá tedy, než přijít s návrhem vlastním. Doufám, že jeho mimořádná kvalita přesvědčí hodnotící komisi, aby přijala mé logo do soutěže například za využití tzv. divoké karty.


Ostatní finalisté soutěže přisuzují našemu městu klišovité přívlastky: dynamické, tradiční, harmonické,  moderní apod.. Nemůže chybět ani příliš klasická „brána Šumavy“ . Skoro všichni finalisté využívají nějaký grafický prvek. Zdůvodnění užití těchto atributů je jednou horší, podruhé lepší. Všechny tyhle věžičky, goticko-barokní závorky více či méně odkazují do minulosti, byť na druhou stranu mají grafici  plná ústa současnosti a budoucnosti.
Škoda - kdyby si totiž soutěžící,  místo řešení patek u fontu, dali tu práci a zajeli by se k nám podívat, zjistili by, že máme dominanty, které jsou nanejvýš moderní a bezesporu také v sobě nesou s velký potenciál se  dále rozvíjet. Posuďte sami:



Moderní Klatovy



Obraz mluví za všechno. Navíc půlka loga je rázem hotová. Zbytek doplácneme libovolným  fontem. Jak se jmenuje použitý nevím, zapomněl jsem. Volba černé barvy opět náhoda, přišlo mi, že  k oranžové pasuje. Svůj návrh jsem zpracoval v obstarožním foto editoru ACDSee 8.0 Vyšlo mi toto: 

Téměř jistě vítězný návrh

Přejděme  k výhodám, které praktická aplikace mého  loga přinese městu. Zaprvé je to spojení silné korporátní identity prodejce hřebíků a květináčů s městem, jehož sláva pozvolna upadá. Jednoznačně plus pro Klatovy. O povolení ze strany oranžové firmy strach nemám – máme je tady rádi, vždyť jsme jim umožnili se na pár desetiletí utábořit pár kroků od centra. Je tedy čas, aby nám to vrátili.
Vnímavější část publika může namítnout, že vlastně měním název města. Správně! Očekávám, že se tímto vstřícným krokem podaří nalákat nejprve české vedení firmy k přesídlení do Klatov vlastně do  KlatOBI (zásadně neskloňovat !!), později snad i celoevropské „headquarters“. O tom, jak pozitivní vliv na prestiž města a zaměstnanost bude mít ústředí zahrádkářských a kutilských expertů, není třeba vůbec mluvit.   

Příklad užití - vítejte v KlatOBI!
O svém  vítězství nepochybuji ani v nejmenším. Ještě si nejsem jist, jak naložím s finanční odměnou. Přemýšlím, že ji věnuji na prezidentskou volební kampaň jednomu  konzervativnímu bigbíťákovi.
Uvidíme.    

1 komentář:

  1. Mohu říci jediné. Vítězný návrh se mi fakt nelíbí.... (teda ten co fakt vyhrál :))

    OdpovědětSmazat